onsdag 20. april 2011

Foto - lys - skygge - glass - vann


Jeg synes det er gøy å fotografere og eksprimentere med lys og andre effekter. Her er et ras av bilder jeg har tatt av en tulipan i ei flaske med vann.



Dette bildet er tatt rett ovenfra, og jeg har hatt fokus på blomsten, slik at den er skarp. Som du ser i neste bilde, er fokuset plassert på flasken. Ved å skifte fokuspunkt på denne måten, vil bildet oppleves forskjellig, og du fremhever det du vil i bildet. Samtidig er det fint å bygge opp med for- mellom- og bakgrunn på denne måten.


Jeg synes disse gammeldagse flaskene er så tøffe!


Her er flasken plassert slik at sollyset fra vinduet lager et flott spill når det treffer glasset med vann og sprer seg på bordet.


De to foregående bildene er tatt slik at lyset kommer inn bak meg - i det neste er det motlys:



Til slutt et par ovenfra igjen - i sola.


Fortsatt riktig god påske til deg som titter innom!

5 kommentarer:

Janne sa...

Hei!

Så mange flotte bilder! Jeg liker å fotografere selv, men kun på hobbybasis...:) Blir nå riktig så fornøyd med bildene noen ganger, veldig gøy når bildet blir "perfekt" ;)

De dekorerte eggene dine var veeeldig fine... :)

Liker bloggen din veldig godt, la meg til som følger hos deg!
Du er hjertelig velkommen til å ta en titt hos meg også:)

God påske! :)
Janne:)

MissMette sa...

Så flink du er, syns det er så gøy å prøve forskjellig ting med kamera! Jeg har ikke fått holdt på så mye som jeg skulle ønske da... HERLIGE bilder og masse fine detaljer ღ NYDELIGE påskeegg under her også, disse likte jeg veldig godt! - så dem faktisk både vimpelrekka og eggene på tv`n :) kjempegøy!!! Ønsker deg en fortsatt fin uke og GOD PÅSKE til deg, stor klem fra Mette

Randi sa...

Ja foto er gøy! Artig å eksprimentere litt som det her.
Fine bilete og effektar.
Og så gøy å få påskepynten din vist på tv :-)
Var jo skjønne dei egga du hadde laga!
Ha ei fortsatt god påske!
Klems

Mitt Landliv sa...

Oj, så flotte bilder av noe så enkelt som en tulipan i en flaske... Ønsker meg et skikkelig kamera så jeg kan ta litt mer spennende bilder, men enn så lenge klarer jeg meg med mitt lille digitale kamera...

God påske :)

Linda Himlingen sa...

Så fint! Burde absolutt ta meg tid til å lære meg å bruke kamera mitt skikkelig, jeg også. Bare synd jeg er så dårlig på å lese bruksanvisninger! Haha!
Ønsker deg ei fantastisk påske!
Klem

Related Posts with Thumbnails